Friday, August 19, 2011

Raya Raya Raya...

Lebih kurang 10 hari lagi kita akan sambut bulan Syawal, setelah sebulan berpuasa...pasti banyak yang belum ready lagi kan..

Terasa mau buat biskut raya ni tahun tapi takut pula jadi macam tahun lepas..banyak yang tak jadi sebab ikut buku resepi punya pasal..tahun sebelum tu ok jak semua biskut yang aku buat..Tahun ni kira-kira aku mau 'cuba try test' lagi la buat biskut raya kalau sempat la..Biasalah bila ada tuntutan kerja bukan senang mau ditinggalkan..bukan busy tapi sedikit sibuk..

bila cakap pasal persiapan raya ni banyak yang mau difikirkan hanya perlu duit jak yang mau bayar..Gaji belum masuk macam mana mau shopping?? Harap2 gaji awal la raya ni..Kalau biasanya gaji masuk 30/31hb mudah2an ni bulan by 29 sudah masuk..sempat juga shopping last minit kan..

Apa yang perlu ditukar raya ni ermmmm...Perabot baru rasanya tidak diperlukan sebab perabot di rumah masih bau kilang lagi beli tahun lepas..cuma tunggu baju raya jak ni..entah siap entah tidak..kalau la nda siap nampaknya duduk rumah jak di hari raya ni..ish punya nda best kan..

Mungkin raya tahun ni sedikit suram buat keluarga Pak Tua ku yang baru kehilangan bininya pada hari Jumaat lepas iaitu pada 12/8/2011. Mudah2an roh beliau ditempatkan dalam kalangan orang2 yang solehah..al-fatihah

Sorry la terselit sikit kesedihan di sini..biarpun kita sambut raya dengan meriah pasti mereka yang berduka tidak akan dilupakan :)


Trip to Imbak Canyon Day 3

Day 3 (25 March) in Imbak Canyon I woke up at 5am in the dark and took shower then proceed with breakfast at 6am. I couldn't slept...