Tuesday, August 23, 2011

Baju Raya

huhu..hitung punya hitung tinggal beberapa hari jak lagi kita akan meraikan Hari Raya Aidilfitri..sudah pasti kita sibuk kan..terutama golongan hawa..sibuk bersihkan n hias rumah. Tapi paling penting ialah shopping raya..alhamdulillah rezeki bapa ku tahun ni membolehkan kami sekeluarga shopping awal sedikit..cuma beberapa keperluan lagi yang perlu dibeli dan disiapkan..

Pagi tadi aku dengar la station radio feveret aku Hotfm..topik yg iperbincangkan sangat menarik perhatian aku..iaitu BAJU RAYA. aku percaya semua orang ada pengalaman manis n pahit pasal baju raya kan..terutama sekali yg dihantar kpd tailor.

Bagi aku seperti tahun2 sudah, aku akan hantar baju tmpt yg aku biasa jak biarpun ada 2-3 kali orang tu tersalah jahit (maksudnya apa yang siap tidak seperti yang kita minta)..pernah sekali tu aku hantar kat sorang mak cik..dan malam raya kedua baru baju tu siap..ermmm apa leh buat redha jak la..mau marah2 pun bukan baju tu leh siap cepat..kita faham juga yang diorang ni banyak jahitan tapi kalau kita hantar baju sebelum puasa..apakah jadahnya baju tu nda buli siap before raya..kalau siap malam raya pun jadi la..

Biasanya bila kelam kabut mau siapkan baju tu..memang nda jadi la macam apa yang kita minta..kita bagi fesyen lain..lain pula yg siap..at the end baju tu hanya jadi koleski semata-mata..nda muat mau dipakai terlampau kecik la..bida juga kalau mau pakai baju kurung yang sendat..bagus pakai kebaya..

Tahun ni aku nda tau la apa nasib sama baju raya ku..tunggu jak la kalau akak tukang jahit tu siapkan..kang tanya balik2 bila siap? lain pula jadi baju aku..tunggu ja la..kalau nda siap jawapnya recycle balik la baju yg ada.mau beli pun susah mau cari saiz XS macam aku ni..mesti ada jak yg nda kena di mata..ada yang terlebih bling2..liplap2..ish nda la aku mau pakai baju macam pokok krismas..yg terlampau meriah..

Trip to Imbak Canyon Day 3

Day 3 (25 March) in Imbak Canyon I woke up at 5am in the dark and took shower then proceed with breakfast at 6am. I couldn't slept...