Wednesday, September 14, 2011

:: PENCURI...PENCURI.... ::

Dalam 2 minggu berturut2 ada jak kes ragut terjadi dekat kawasan office aku ni..bikin takut juga..bcos we do know who will be the next victim..aish bila dengar jak kes-kes macam ni terjadi membuatkan aku rasa anything can happen.

Last week, my colleague kehilangan BB dia akibat diragut oleh manusia yang macam tiada kerja lain selain meragut harta benda orang...malangnya si peragut berjaya melarikan diri..aish apa punya jenis manusia la..suka2 jak pi ambil2 harta benda orang..kalo dapat tangkap tu confirm tumbuk sampai parah dulu baru serah pada pihak polis..betul2 bikin panas..memandangkan aku pun hampir jadi mangsa dulu jadi aku faham macam mana perasaan my colleague..

Yesterday while we had our lunch my colleague nampak someone ran depan restaurant kami tengah makan tu..dan bila ada sekumpulan orang kejar n jeri 'PENCURI' barulah kami sedar yang dikejar tu adalah snatch theft. Sekali lagi peragut gagal untuk diberkat..hanya tinggal motorsikal dia jak yang jadi bahan bukti..nah siap la dia ni kali..macam mana dia mau ambil balik tu motor di balai. Kami dengar cerita yang mangsa kes tu adalah orang tua yang sedang melintas jalan dekat2 area office kami juga..uina bikin takut sekarang ni..
Petang semalam akak aku call n bagitau 2 hanphones di kedai diarong kena bawa lari pencuri..biasa la kan kalo customer mau tengok handphone memang la kita bagi diorg tengok..tengok punya tengok kena bawa lari pula..nda guna punya pencuri..nasib baik juga akak aku tiada cedera..bos dia pun ok jak apa buli buat kalo barang suda kena bawa lari..mau kejar pun nda sempat sudah akak aku cakap..ni la bah orang senang2 jak ambil kesempatan kalo kita tidak berjaga2..last2 diorg report polis utk tindakan selanjutnya..ada CCTV pun muka tu pencuri nda jelas..senang2 la tu pencuri terlepas n enjoy makan duit haram..

Sekarang ni kalau balik malam jalan sorang2 p kereta pun jadi fobia kalo nampak ada orang follow dari belakang..ia la beringat sebelum terkena kan..




Trip to Imbak Canyon Day 3

Day 3 (25 March) in Imbak Canyon I woke up at 5am in the dark and took shower then proceed with breakfast at 6am. I couldn't slept...