Saturday, January 1, 2011

Happy New Year 2011

Setiap kali menjelang tahun baru mesti orang dok sibuk memikirkan azam baru or dlm chinese org kata resolution hehehe..tapi perlukan semua tu?apa guna berazam setiap tahun kalo usaha untuk mencapai azam tersebut xda..sama la dengan janji kosong kan..mungkin azam tu hanya motivasi diri untuk maju kehadapan. x perlu la setiap tahun nak tukar azam, kalo azam tahun2 sudah pun belum tercapai kan. apa yang penting jika mau berjaya melaksanakan azam tu kita perlu berusaha lebih. Berazam tu biarlah berpada-pada jangan la pula buat azam yang melampau-lampau dan sukar untuk dicapai. mungkin anda rasa itu cabaran tapi xda guna kalo azam itu hanya tinggal azam semata-mata.

Tahun Baru 2011, masih ada orang yang percaya ka pasal buang sial???rasanya masih ada sebab semalam bila aku lalu di jalan tanjung lipat..penuhnya manusia dan kereta..untuk apa orang dok sana bukan ada pertunjukkan apa-apa pun..erm mungkin masih ada yang amalkan 'ACARA BUANG SIAL'. tapi logiknya kepercayaan ni? buat apalah mau buang sial dengan mandi di pantai setiap hujung tahun. kalo rasa-rasa diri tu tidak cukup bertuah mohon la kepada-Nya minta perlindungan insyallah akan diberkati.

Apa yang dinantikan setiap kali menjelang tahun baru???ermm..sudah tentu la countdown and fireworks show kan..semalam sempat juga aku snap beberapa keping gambar fireworks di dataran bandaraya anjung senja..memang cantik..dengan camera digital ni la hasil gambar yg berjaya aku ambil..



:: Happy New Year 2011 ::

Trip to Imbak Canyon Day 3

Day 3 (25 March) in Imbak Canyon I woke up at 5am in the dark and took shower then proceed with breakfast at 6am. I couldn't slept...