Friday, December 9, 2011

:: Ombak Rindu ::

'Redha itu iklas, Pasrah itu Menyerah '

Macam2 feedback yang aku baca dan dengar mengenai filem yang diadaptasi dari novel Ombak Rindu nukilan Fauziah Ashari.

Kata orang filem ni nda ikut 100 % jalan cerita dlm novel sebenar..tapi kita tidak boleh expect lebih2 sebab novel tu panjang dan filem tu hanya 2 jam 5 minit ja..so jangan la letak expectation yg terlalu tinggi menggunung..

Memandangkan seorang kawan aku cakap dia x feel sangat tengok cerita ni sebab t'lalu cepat jump scene..tapi bila aku tengok dengan minda yang terbuka aku memang suka filem ni..ya terus terang ia memang typical malay movie tapi itu la lumrah masyakarat kita..dan ternyata dari kutipan yang diperoleh memang filem ni berjaya tawan hati penonton.

Mendengar starting lagu dendangan Hafiz-Untuk Kamu sudah cukup buat aku jatuh cinta dengan filem ni..lakonan mantap Aaron Aziz dan Maya Karin berjaya menawan hati..it is a recommended film for all..it's just a love story between Haris and Izzah..

Dugaan demi dugaan diterima and ternyata Cinta itu berjaya menyatukan mereka berdua..kalo dihayati betul2 memang banyak scene kita akan menangis sebab dugaan tuhan tu cukup besar buat Izzah..

Trip to Imbak Canyon Day 3

Day 3 (25 March) in Imbak Canyon I woke up at 5am in the dark and took shower then proceed with breakfast at 6am. I couldn't slept...