Tuesday, November 22, 2011

Cubaan kali ke-2

hoyeah lagi 6 hari sebelum aku cuba kali kedua menakluk summit mt kinabalu..harap2 kali ni dapat la sampai summit..mudah2an cuaca baik on Nov 28&29..

1st time naik ari tu..aku tidak berjaya jejakkan kaki hingga ke summit sebab hujan lebat..so harap2 ni kali dapat la..wish me luck :)

Walaupun sekarang ni musim hujan tapi kalo nasib aku bagus pasti berjaya dapat sijil colour..nda larat la mau cuba lagi untuk kali ke-3..kali ni aku pergi bersama kawan2 akak aku..so mungkin boleh relaks sikit..first time pegi tu ari covering function so agak terhad sedikit pergerakan..

Erm...mau fikir apa lagi mau di bawa bersama memandangkan kami akan bertolak awal pagi dari rumah n terus naik so aku nda mau la tertinggal apa2, mana ada kedai buka awl pagi..so setakat ni yang terlintas d kepala otak aku ni adalah:-

1) headlights/torch light
2) water proof glove
3) snow cap
4) poncho/raincoat
5) energy bar (chocolates)
6) extra batteries
7) panadol n minyak kapak (just in case altitute sickness-memang akan)
8) dehydration salt
9) sweater/wind breaker
10) comfortable shoe

Trip to Imbak Canyon Day 3

Day 3 (25 March) in Imbak Canyon I woke up at 5am in the dark and took shower then proceed with breakfast at 6am. I couldn't slept...