Tuesday, October 4, 2011

Kesian si kecil itu...

Apalah dosa si kecil sehingga ibunya sanggup mencampakkan dia dari tingkat 2 bangunan..berita yang memaparkan remaja berusia 19tahun mencampakkan bayi yang baru dilahirkan, menjadi berita hangat kemarin (3 Oktober). Apalah salah si kecil tu..kalau iya pun tidak sanggup menanggung malu sekurang2nya hantar la bayi tersebut ke rumah kebajikan. Bukannya dengan campakkan bayi tu ke dalam longkang..di mana perikemanusiaan kita??dimana sifat manusia yang berbelas kasihan tu? kenapa harus memperlakukan si kecil seperti itu?

Memang la dasar perempuan yang tidak punya hati perut..sanggup membuang anak yang baru dilahirkan sebegitu rupa..ni hakikatnya remaja masa kini mudah terpedaya dan mudah membuat dosa..bukan aku mengatakan aku ni cukup sempurna tapi berfikirlah dengan rasional..kenapa harus berbuat demikian kepada bayi yang tidak berdosa..sakit hati melihat berita yang terpapar di dada akhbar..apa mau jadi la dengan dunia sekarang..

Trip to Imbak Canyon Day 3

Day 3 (25 March) in Imbak Canyon I woke up at 5am in the dark and took shower then proceed with breakfast at 6am. I couldn't slept...