Friday, June 3, 2011

Nur Kasih The Movie hebat ka??

Bagi aku filem ni kira boleh-boleh la..tiada la sehebat yang diwar-warkan..Tapi entah kenapa publisiti yang diberikan seolah-olah hah ni la filem melayu berunsurkan keagamaan yang kita nanti-nantikan..

Atau aku yang hati kering x reti menilai..entah la susah mau cakap..lain orang lain pandangan dia kan..tapi untuk aku macam rugi jak tengok filem ni di Cinema..Bukan niat aku mau memburukkan filem melayu tapi ia tidak dapat memuaskan hati penonton..

Jalan cerita boleh kira mantap la..tapi bila satu scene ke scene berikutnya terlampau cepat..baru nak feeling sudah tukar scene lain..erm camna tuh..Ia aku tau ni bukan drama siri tapi sekurang2nya biarlah impak kesedihan tu sampai ke hati penonton.

Setiap hari aku dengar promosi kat radio favourite aku Hot fm, orang dok suruh bawa tisu..tapi bila aku tengok airmata tu tak mampu mau keluar..tipu la kalo cakap aku tidak sedih sama sekali kan..tapi ia belum cukup untuk membuatkan aku titiskan airmata..

Aku siap cakap ngan colleague aku..tidak payah la mau tengok Nur Kasih buat rugi tiket jak..terus terang aku katakan..jika sesebuah filem tu tidak cukup kuat penceritaannya buat apa kita mau promote lebih2 kan..

Trip to Imbak Canyon Day 3

Day 3 (25 March) in Imbak Canyon I woke up at 5am in the dark and took shower then proceed with breakfast at 6am. I couldn't slept...