Wednesday, May 18, 2011

:: diriku yang malang ::

Disebabkan rushing mau balik file story di office sebelum pegi Press Nite pada May 15..aku boleh pula tertinggal kunci drawer yang memuatkan lucky draw ticket aku di dalamnya

aishhhhh apa punya malang la nasib ku ni tahun..bak kata kawan sepejabat ku..'Ko jahat sudah..memang nda b'nasib ko ni tahun'.aishhh..apa punya masin la mulut dia ni..

Kebetulan..assignment aku habis lambat so kena la cepat2 siapkan story semata-mata mau rushing pergi tu dinner

lagipun for those yang involves dlm persembahan harus berada di sana sblm jm 8..hehe
ni buat pertama kali aku terlibat buat persembahan utk Press nite setelah hampir 3 tahun dlm dunia penulisan..

Rushing punya pasal, aku pun cepat2 la buat story based on apa yg aku dengar masa sidang akhbar tu ja..tup tup the next day ada pula story yg aku terlupa mau selit dan story tu pula penting..apa lagi memang kena la ngan bos aku kan..sumpah lain kali tak buat dah. Pengajaran yang aku dapat mau rushing mcm mana pun..kerja harus diutamakan..Minta Ampun Bos ku :)

Mungkin tahun ni bukan rezeki aku..sudah dapat notebook utk lucky draw last year pun aku dah bersyukur sangat2..Belum pernah lagi aku seBERTUAH seperti tahun 2010..Ia la hidup kan ada pasang surut.

Banyak benda berlaku dlm masa sehari..function lambat habis, tiket lucky draw dlm drawer yang kuncinya tgl di rumah, pas tu masa mau ambil baju dlm keta, kunci pula tinggal atas meja..naik pula ambil kunci..lift lambat mau tunggu, aku main belasah jak turun tangga 5 tingkat owh..badan cekeding tinggal sekeping kalo hari2 naik turun tangga..

Dalam banyak2 kejadian malang..ada juga perkara yang membuatkan aku happy ari tu. Iaitu bila persembahan kami mendapat tepukan cemuruh dari kawan2 seperjuangan..alhamdulillah walaupun kami hanya sempat berlatih kurang dari seminggu semuanya berjalan lancar..Iya la bukan senang mau practise menari dlm masa yg singkat..apa2 pun gud job semua..n tahniah kepada semua pemenang anugerah pada malam tu..(photos by Elton Gomes-The Borneo Post)

me at Red Carpet Kinabalu Shell Press Awards 2011
with my colleagues

introduction session for all the performers..singers n dancers

 
before perform..look like all in happy face, but no body know how we feel...

Trip to Imbak Canyon Day 3

Day 3 (25 March) in Imbak Canyon I woke up at 5am in the dark and took shower then proceed with breakfast at 6am. I couldn't slept...