Saturday, March 19, 2011

TEMPAT IBADAH vs POLITIK

Pendekkan cerita..kawan sepejabatku menerima panggilan telefon dalam jam 11pagi yang mengatakan ada demostrasi kemarin(March 18)..yang kononnya akan dilakukan di Masjid Bandaraya, Likas.

Erm..aku tertanya-tanya tunjuk perasaan apa pula la yang dibuat lepas sembahyang Jumaat ni?..Owh mungkin mereka mau protes kemasukan Bible berbahasa melayu yang tengah hangat diperkatakan oleh para pemimpin politik sekarang..Tapi selalunya demostrasi tu dilakukan di masjid dekat Bandaran Berjaya..hurm kenapa kemarin diorang mau buat di Masjid Likas..ok la aku yang duduk di pejabat hanya menunggu kawan ku pulang dari tunjuk perasaan..

Bila kawan sepejabtku tu balik..terus aku ajukan soalan kepadanya..Belum pun sempat dia menarik nafas untuk duduk dan meletakkan begnya..

Aku: Pasal apa la tu demostrasi?
Kawanku: Oh tiada apa..diorang mau minta Anwar serahkan DNA
Aku: binggung sekejap..apa motif diorang buat tunjuk perasaan minta Anwar serahkan DNA di masjid..lepas sembahyang Jumaat pula tu..Ish nda masuk akal
Kawanku: tu la pasal tiada2 ni..sudahkan buat dalam kawasan masjid..
Aku: hahahaha lucu juga diorang tu..bikin malu ja gunakan tempat beribadah untuk berpolitik
-conversation end-

Aduyai..kenapa la ada manusia begini..Bukan  aku berpihak kepada sesiapa..tapi please la berfikir panjang la sikit wahai kaum2 Muhammad..kenapa la mau buat tunjuk perasaan yang tiada kaitan dengan agama di dalam kawasan Masjid..Kalau betul terdesak mau suruh Datuk Seri Anwar Ibrahim tu serahkan DNA gunala cara lain..Jangan jadikan TEMPAT BERIBADAH sebagai tempat untuk anda berpolitik..tiada faedahnya pun..

Trip to Imbak Canyon Day 3

Day 3 (25 March) in Imbak Canyon I woke up at 5am in the dark and took shower then proceed with breakfast at 6am. I couldn't slept...