Tuesday, April 3, 2012

My BFF wedding vs Penang Trip

Tanggal 9/3/2012 seorang lagi sahabat baik ku sah menjadi isteri orang..
Kali ni aku dapat menghadirkan diri di majlisnya yang diadakan di Padang Serai, Kedah..Tarikh bersejarah itu cukup bermakna buat Nurain Kamarudin yang kini sudah sah bergelar isteri kepada Nor Mohd Shahril Ariffin..Tahniah both of you.
Sebenarnya kedua-dua mereka ni aku kenal masa zaman belajar di USM dulu..Ain ni memang kira ‘geng’ aku la masa study..cuma suami dia ni kitorang kenal di luar..maklum la dia orang luar bukan student USM..mungkin sudah jodoh agaknya kan jadi terjumpa la kami dengan sang jejaka yang merupakan adik boyfriend seorang lagi sahabat karibk merangkap rakan sebilikku masa duduk Desasiswa Restu dulu.
Setelah lima tahun tidak bertemu, akhirnya aku jejakkan kaki kembali ke Pulau Mutiara yang banyak ajar aku budaya orang luar. Selama ni kan aku duduk Sabah jak mana la aku kenal dunia luar..
Alhamdulillah rezeki aku dapat sambung belajar di USM..Walaupun kenal dengan kawan2 aku ni hanya tiga tahun jak tapi macam sudah bertahun2 kami saling mengenali..Berbalik kepada cerita sang pengantin..aku ambil cuti hampir seminggu untuk hadirkan diri ke majlis ni..Walaupun singkat tapi cukup buat aku mengimbas kembali zaman2 perkenalan mereka berdua dan itu sudah cukup membuat kami tergelak..
Owh hampir terlupa pula kali ni aku datang rumah pengantin merangkap pengapit sekali..perkara paling kelakar bila kawan kitorang yang juga pengapit lelaki pakai samping terlalu tinggi..ni sebab kelam kabut mau bersiap punya pasal la..ni ada beberapa gambar yang sempat diambil sepanjang berada 5 hari di sana..

Menunggu panggilan pulau..sebelum diijab-kabulkan Ain with Nadia n Fana

the nervous moment..tunggu akad nikah dilafazkan..me with the bride n my bff, Fana
caption should be..bunga sepa yang cantik??? with nadia, ratu sehari-Ain n me :)
Selamat dah jadi wife orang..hilang neves so..leh la pose byk2..
yipee...Nasi Kandar Line Clear jadi pilihan hati
erm...laparnya
heading to Penang International Aiport..bye Penang
ni la tempat aku tidur selepas berjaya lari dari rumah pengantin..thanks Nadia utk free accomodation at Teluk Dumbar
Haruslah pose ngan Keta Sinar Harian..mana ada kat Sabah ni :)
the owner of this company's car- Nadia
Coin bag yang sempat dibeli di Feringghi Nite Market




Trip to Imbak Canyon Day 3

Day 3 (25 March) in Imbak Canyon I woke up at 5am in the dark and took shower then proceed with breakfast at 6am. I couldn't slept...